NATURANA
… něco o historii firmy
NATURANA – symbol ženskosti a pohodlí již přes sto let. NATURANA – od korzetů až po funkční a bezešvé podprsenky. Objevte kouzlo pohodlí i Vy.
Firma Naturana byla založena v roce 1917 mužem jménem Carl Dölker na úpatí Švábské Alby na jihu Německa.
Tenkrát to ještě nebyla NATURANA ale „Korsettfabrik“. Důraz se kladl na komfort a kvalitu již od samého vzniku firmy. V dnešní době to zní celkem neuvěřitelně. Korzet a komfort že?
Co bylo IN - byly to právě korzety, ať už byly pohodlné nebo ne, ženy si korzety oblíbily, ač z nich některé i omdlévaly.
V této době korzety začaly být opravdu pohodlnější, švadleny je totiž šily přímo na míru podle tvaru postavy zákaznic. Nicméně firma výrazně přispěla k vynálezu podprsenky. A začala revoluce. Revoluce ve spodním prádle.
V roce 1922 byl rozšířen výrobní závod a byly pojmenovány první značky Natura a Naturalis – podle trendu přirozené siluety.
Co bylo IN – korzety šité na míru, které ale postupně začaly nahrazovat podprsenky
V roce 1931 se oba synové Carl a Gerhard zapojili do chodu firmy. O rok později byla již založena značka NATURANA a už tenkrát firma zaměstnávala 600 lidí.
Co bylo IN – spodní prádlo, které podtrhávalo ženskou krásu a bylo pohodlné. A hlavně osvobození
od korzetů.
NATURANA expandovala, vlastnila 48 výrobních závodů mezi Dunajem a Černým lesem. V roce 1950 převzal vedení společnosti Gerhard Dölker st., tedy syn zakladatele.
Co bylo IN – podprsenky prošívané do kruhu, které velice zdůrazňovaly ženské poprsí. A právě na poprsí se v té době kladl velký důraz. Tyto podprsenky šly doslova na dračku.
Vedení společnosti převzal Gerhard Dölker ml., vnuk zakladatele.
Co bylo IN – zázrak jménem elastan. Tím získalo prádlo na atraktivitě. Změnil se jeho vzhled i vlastnosti a firma toho využila, jak nejlépe mohla.
V roce 1973 se objevila první kolekce plavek jednodílných i dvoudílných.
Co bylo IN – začalo ještě větší odhalování těla, materiálu ubývalo ovšem kvality ne. Prádlo bylo přiléhavější, někdy až transparentní. Velkým hitem byla podprsenka „Star“, která je dodnes jednou z nejprodávanějších podprsenek. Představila ji známá tvář – komička Marlene Charell, to byl klíč k úspěchu.
Co bylo IN – vše bylo především o pohodlí, spodní prádlo ale neztratilo nic za své elegance. Bylo prostě maximálně pohodlné a atraktivní. Co víc si přát.
NATURANA začala mezi prvními v Německu používat materiál zvaný mikrovlákno.
Co bylo IN – opět nové materiály. Tentokrát již zmíněné mikrovlákno, které je prodyšné a velmi příjemné na dotek. Další revoluce v materiálech.
NATURANA se přizpůsobuje trhu a vyrábí to, co je žádané.
Co bylo IN – velkým hitem jsou zmenšovací podprsenky, které si hned oblíbily ženy snad po celém světě. S pokrokem technologie přišla i bezešvá podprsenka. Hotový zázrak pro Vaše pohodlí.
Využívá veškeré technologie a kvalitní materiály, které jsou na trhu dostupné, a to za velmi příjemnou cenu. Cílem je vyrábět skvěle padnoucí spodní prádlo s maximálním komfortem, abyste si mohli užít každý okamžik vašich životů. Máme více než sto let zkušeností, a tak přesně víme, co vám nabídnout.
Je to krásný design propracovaný do posledního detailu, vysoká funkčnost a ten nejkvalitnější materiál. Naše prádlo Vám padne jako by bylo šité na míru.
Od roku 1917, kdy se začala psát historie společnosti NATURANA, prošlo logo NATURANA procesem vývoje, který se vždy odrážel v době, ve které probíhal a doznával změn v souladu s produkty, které byly navrhovány. Na počátku byl vyvinut inovativní korzet pod značkou Natura – výjimečně hezky znějící název produktu s pozitivními asociacemi pro korzet určený k udržení přirozené volnosti pohybu ženského těla.
Také názvy podprsenek a podvazkových pásů Naturalis a Naturella mluvily samy za sebe. Poskytovaly komfort při zachování přirozené, ženské a smyslné siluety.
Dnes si nemůžeme být jisti, zda produkty prodávané pod značkou Raschano souvisely s narůstajícím tempem doby nebo byl název odkazem na krajku, která se vyráběla na rašlových strojích. Ať už to bylo jakkoliv, tento zvukomalebný název zajistil, že moderní produkty oslovily ženy stejně dobře, jako u předchozích názvů.
Brzy se ukázalo, že všechny korzetové výrobky z pestré řady sortimentu Carla Dölkera potřebují zapamatovatelný název, který odráží firemní filozofii. Sortiment produktů byl široký a časté změny názvů značek mátly zákazníky. Důležité proto bylo uvést na trh bohatý sortiment kvalitních produktů pod jediným, zapamatovatelným a výstižným názvem: zrodila se NATURANA a s ní značka, která dodnes neztratila svou schopnost přesvědčit náročné a na kvalitu dbající zákazníky.
Současná podoba loga, která vznikla v roce 2020, nabízí dvě varianty – bez sloganu a se sloganem JUST RIGHT a tři možná barevná provedení loga.